På Spåret-profilen blir Årets julvärd

På Spåret-profilen blir Årets julvärd

På tisdagen den 12 november avslöjar SVT vem som blir årets julvärd. Unibet har tagit fram odds på potentiella kandidater och enligt dessa lutar det åt Kristian Luuk som julvärd 2019.

Spekulationerna kring vem som tänder julaftonsljuset i tv-rutan på Sveriges Television är en årlig följetång. I fjol var det Kattis Ahlström som hälsade god jul, och dessförinnan var det Sanna Nielsen (2017) samt programledarduon Erik Haag och Lotta Lundgren (2016).

Favorit att ta plats i rutan på julafton 2019 är programledaren Kristian Luuk, som står i oddset 4.50. Luuk, som till vardags leder ”På Spåret” och ”Luuk & Hallberg” på SVT, skuggas i oddslistan av ”Bäst i Test”-duon David Sundin (6.00) och Babben Larsson (6.50) samt Kalle Zackari Wahlström (6.50).

– Efter några år med artister och komiker har SVT de senaste åren låtit sina mest välkända programledarprofiler agera julvärd, och denna trend ser ut att fortsätta. Kristian Luuk och Babben Larsson känns som två goda förhandstips, men om man vill locka även de lite yngre tittarna så vore kanske Kalle Zackari Wahlström ett bra val, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Bland de riktiga högoddsarna hos Unibet återfinns bland annat gastronomen Edward Blom (101.0), influencern Bianca Ingrosso (301.0) och fotbollslegendaren Glenn Hysén (501.0)

Unibets odds på SVT:s julvärd 2019

Att vara värd för programmet
Kristian Luuk 4.50
Glenn Hysén 501.0
Leif G.W. Persson 501.0
Zlatan Ibrahimovic 1001

Se fullständig oddslista och uppdaterade odds här: https://www.unibet.se/betting/sports/filter/tv___novelty/sweden/tv_shows/1005933411

Henrik Holm, spelexpert på Unibet, 070-875 41 31, henrik.holm@kindredgroup.com

Unibet grundades 1997 och är en del av Kindred Group, en speloperatör noterad på Nasdaq Stockholm. Kindred Group äger och driver 11 varumärken, däribland Unibet, och är ett av de största privata spelbolagen på den europeiska marknaden. Kindred Group har över 25 miljoner kunder. Kindred Group är medlem i EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien, och granskad och certifierad av eCOGRA vad gäller ansvarsfullt och rättvist spelande. Mer information om Kindred Group plc finns på www.kindredgroup.com och twitter.com/KindredGroup.