Timoteij och Ulrik Munther favoriter i Göteborg

När Unibet stängde spelen på den första deltävlingen i lördags var Loreen och Dead by April solklara favoriter till att kvalificera sig direkt till Globen. Något som visade sig vara helt rätt. Nu tror spelbolaget att Timoteij och Ulrik Munther står på tur. De två ta sig vidare direkt till finalen enligt oddsen.

- Vi visade i Växjö att vi var rätt ute med favoritodds på Loreen och Dead by April. Att Timoteij går vidare till final direkt är vårt starkaste kort i den andra deltävlingen. Flickfavoriten Ulrik Munther gör henne sällskap tror vi, säger Jonas Nilsson, pr-chef på Unibet.

Loreen levererade ett starkt bidrag i Växjö och är nu oddsfavorit till att även vinna finalen i Globen och Växjö avancerade från botten till andra plats på oddslistan över vilken stad som kommer med det vinnande bidraget i finalen.

- Lite för tidigt att spekulera i kanske men att Loreen ska tillhöra favoriterna råder det inga som helst tvivel om. Det återstår att se om vi kommer få se samma oddsras på Timoteij efter att de vunnit i Göteborg, säger Jonas Nilsson.

Thorsten Flinck stod för en praktskräll då han tog sig till andra chansen förra helgen. Han låg längst ner i oddslistan men hans odds förbättrades successivt fram till lördagen.

- Att Mimi Oh är långt ifrån en finalplats enligt oddsen behöver inte betyda så mycket. Samma gällde för Thorsten Flinck tidigt i förra veckan och ju närmare lördagen vi kom desto lägre odds fick han, och en plats i andra chansen blev det för Dramatenprofilen till slut. Återstår att se om Mimi Oh också kan skrälla på lördag, säger Jonas Nilsson.

Odds från Unibet

Melodifestivalen 2012: Deltävling 2 - Göteborg: Att kvalificera sig för final
Timoteij 1,50
Ulrik Munther 1,75
Sonja Aldén 2,25
Thomas Di Leva 3,00
Andreas Lundstedt 5,00
Top Cats 6,00
David Lindgren 15,00
Mimi Oh 20,00

Melodifestivalen 2012: Deltävling 2 – Göteborg: Att kvalificera sig för Andra Chansen
Sonja Aldén 2,25

Maria BenHajji 150,00
OPA 150,00
Mimi Oh 200,00

Unibet grundades 1997 och är noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange i Stockholm. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den europeiska marknaden och erbjuder spel på 27 olika språk via www.unibet.com. Unibet har över 4,1 miljoner kunder i mer än 100 länder. Unibet är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och certifierat enligt G4, Global Gaming Guidance Group.

I december 2007 förvärvade Unibet Maria Holdings (www.mariabingo.com) - Nordens största bingooperatör online, och i april 2008 Travnet (www.travnet.se) - Skandinaviens största travcommunity.

Mer information om Unibet finns på www.unibetgroupplc.com