Unibet storsatsar på Champions League-finalen

Unibet storsatsar på Champions League-finalen

Lördagen den 25 maj spelas Champions League-finalen mellan Borussia Dortmund och FC Bayern München. Inför och under finalen storsatsar spelbolaget Unibet med en rikstäckande och omfattande marknadsföringskampanj som kommer att uppmärksammas i Unibets samtliga mediekanaler. Syftet är att stärka positionen som det marknadsledande privata spelbolaget och uppmärksamma alla spelmöjligheter på den efterlängtade fotbollsfinalen. Detta med hjälp av bland andra Glenn Hysén, Tomas Brolin och spelarna själva.

Unibets storsatsning på Champions League-finalen kommer bland annat att uppmärksammas under sändningen av matchen. Totalt ska 14 minuter och 15 sekunder med Unibet-inslag visas i TV3. I det material som sänds inför och under speluppehållen kommer Unibets ambassadörer Glenn Hysén och Tomas Brolin att synas i ett eget studioprogram. Tillsammans ska de diskutera matchen och lyfta in videoinslag från hela landet, med avsikten att uppmärksamma olika delar av fotbollssverige och vad Unibets spelare har att säga om finalen.

– Champions League-finalen är årets stora fotbollshöjdpunkt och vi vill synas tillsammans med våra spelare där det händer. Satsningen på finalen är därför en naturlig del i vårt arbete att stärka positionen som det marknadsledande privata spelbolaget och som främsta utmanare till det svenska spelmonopolet, säger Håkan Jerner, Nordisk chef på Unibet.

Under finaldagen kommer matchen att sändas live på Stureplansskärmen som är placerad i centrala Stockholm. Inför avspark kommer man även att kunna få sina tweets om matchen publicerade på skärmen och ta del av Unibets spelutbud. Detta görs möjligt genom ett unikt samarbete mellan Unibet och Atracta.

– Vi vill bidra till att skapa en stor Champions League-fest som ska kännas i hela Sverige under finaldagen och i anslutning till matchen. Tillsammans med våra spelare och andra fotbollsfantaster över hela landet kommer vi att kunna göra det möjligt, säger Håkan Jerner.

Unibet kommer även att synas på 2 600 reklamytor utomhus, runt om i landet. Under finalveckan har även Dagens Industri adderats till mediemixen, med unika annonser som tar sportodds in på börssidorna. I Sportbladet blir Unibet enda annonsör under finaldagen genom ett exklusivt samarbete. På www.unibettavling.se kan fotbollsfantaster tävla gratis om biljetter till nästa års final, där det gäller att tippa rätt slutresultat, sista målskytt samt minut för sista målet i finalmatchen.

Under matchdagen kommer tidigare fotbollsproffset och expertkommentatorn Glenn Hysén att twittra om finalen på sitt konto @Glenn_Hysen. Glenn kommer också att erbjuda speltips, kommentera matchen och finnas tillgänglig för frågor från några av sina 70 000 följare på Twitter.

– Detta blir en kanonmatch och jag är taggad till tusen. Det ska bli riktigt gött att tjöta med andra fotbollsfans på Twitter under hela dagen, säger Glenn Hysén, fotbollslegend och Unibet-ambassadör.

Enligt Unibets odds blir det Bayern München som vinner helgens heta möte. Vinst för Bayern spelas till 1,70, oavgjort till 4,05 och en vinst för Dortmund till 4,90 gånger insatsen.

Unibets odds på Champions League-finalen: https://se.unibet.com/betting#/group/1000093381/category/1295

För mer information och kommentarer om Unibets storsatsning, vänligen kontakta:

Håkan Jerner, Nordisk chef, 070 - 713 22 54,      hakan.jerner@unibet.com