Health and Sports Nutrition Group HSNG AB väljer Unifaun DeliveryCheckout för att snabbare erbjuda nya leveranssätt

Health and Sports Nutrition Group, HSNG AB, består av Gymgrossisten.com, Bodystore.com, Vitaminmanager.com och Fitness Market Nordic. HSNG är ledande inom försäljning av kosttillskott och hälsokost på den nordiska marknaden och är sedan januari 2018 en del av koncernen Orkla.

I samband med att HSNG byter plattform till Salesforce Commerce Cloud har de valt Unifaun som strategisk partner för att förbättra leveransupplevelsen och använder nu Unifauns DeliveryCheckout för samtliga varumärken och marknader i Norden.

Underhållsfritt över tid

När HSNG AB hade beslutat sig för att byta plattform till Salesforce Commerce Cloud, stod de inför valet att behöva koda logik av alla tänkbara transporttjänster, eller hitta en produkt som erbjöd de flesta stora transporttjänsterna. Tidigare har Unifaun validerat adressdata vid bokningstillfället hos Gymgrossisten, Bodystore och Fitnessmarket och det blev därför naturligt att flytta fram och visualisera denna validering i kassan.

”Om man pratar Go-to-market, har det tidigare krävts 3-6 månader för att lansera ett nytt leveranssätt med API-uppslag. Nu kan detta göras enklare genom att aktivera dem i Unifaun och att de använder sig av Unifaun DeliveryCheckout-widgeten.” säger Marcus Lindholm, Gymgrossisten.

Att Unifaun erbjuder just en produkt som man som e-handlare kan konfigurera utan att behöva köpa konsultation, vilket var ett grundkriterie för HSNG, var en av anledningarna som gjorde Unifauns DeliveryCheckout intressant. Att utveckla och kontinuerligt underhålla många transporttjänster och tilläggstjänster är kostsamt över tid.

”Vi är glada att kunna erbjuda ytterligare mervärden för våra kunder. Unifaun DeliveryCheckout ger verkligen ett mervärde för både Gymgrossisten, Bodystore och Fitnessmarket och deras slutkunder.” Fredrik Warmark, kundansvarig på Unifaun.

SVOSJ i Norge

En av de transporttjänster som Gymgrossisten och Bodystore kommer använda är Svosj. Svosj lanserades 2019 i Norge och är ett av de senaste leveransalternativen på marknaden som kräver avancerade API-uppslag utifrån flera parametrar så som postnummer, mailadress och även validering ner på gatuadress. Detta ger slutkonsumenten möjlighet att prenumerera på rabatterad frakt. Tjänsten har vissa likheter med Amazone Prime. Här ligger Unifaun i framkant och kan erbjuda Svosj på ett enkelt och konfigurerbart sätt.

Bakomliggande teknik

Unifaun Delivery Management