Ny version av Schenker Web-TA

Nyhet   •   Jan 11, 2010 16:24 CET

Inför skapandet av den nya versionen av Schenker Web-TA har man lyssnat extra noga på användarna och fokuserat på användarvänligheten. Den mest märkbara förbättringen därför är en ny snygg och lättanvänd layout. Bakom ytan finns även en toppmodern IT-arkitektur för hög stabilitet och driftsäkerhet, detta ger även obegränsade möjligheter för kunden att koppla sitt egna system till Web-TA. Schenker Web-TA 4.0 ersätter Schenker Web-TA 3.0.

Schenker Web-TA är baserad på ”Memnon Apport”-plattformen som tillhandahålls av Memnon Networks.

Den nya versionen lanseras i två olika paket, Schenker Web-TA Professional och Schenker Web-TA. Schenker Web-TA Professional innehåller flera funktioner som underlättar för användaren samt är ett fleranvändarsystem. Web-TA är systemet för kunder med väldigt enkla behov med färre funktioner samt är begränsat till endast en användare.

I nya Web-TA 4.0 finns det bred funktionalitet som gör det möjligt att anpassa Schenker Web-TA Professional efter varje företags arbetsprocesser. I Schenker Web-TA Professional så finns bland annat följande:

* Helt ny layout och användarvänlighet

* En ny massutskicksfunktion

* Omfattande profil- och användarhantering

* Komplett sändningshistorik

* Export av sändningsinformation

* LivePrint för direktutskrift av fraktdokument

* Integration med Schenkers e-tjänster för kvittens och enstaka prisfrågor

* Enkel import av orderinformation via Excel (tillval)

* Flera färdiga pluginlösningar för bland annat Pyramid, HansaWorld Enterprise, Monitor, Visma SPCS och Winbas som gör att kunden kan vara igång redan samma dag (tillval).

Kommentarer (0)