Envirotainer en av 4 till final i Posten Logistics Award

“Ett snabbväxande entreprenörsföretag som med innovativ teknologiutveckling och smarta omgivande tjänster kraftfullt har förbättrat och effektiviserat logistiken i sin nisch – temperaturkontrollerade flygtransporter för läkemedel.”

Så lyder juryns motivering till Envirotainers nominering för Posten Logistics Award. 2012 års pris delas ut den 22 mars i syfte att lyfta fram och belöna god logistik, där Envirotainer är en av 4 nominerade företag. Memnon Networks är väldigt glada för Envirotainers nominering och är stolta över att vara en del i den premierade logistiklösningen.

Envirotainer utvecklar, tillverkar och hyr ut aktivt temperaturreglerade containerlösningar för flygtransport av temperaturkänsliga produkter, så som läkemedel. Tack vare de marknadsledande certifierade containrarna kan Envirotainer möjliggöra en tillförlitlig obruten kylkedja från dörr till dörr. Det här säkerställer en transport som inte riskerar kvaliteten på de temperaturkänsliga läkemedel som transporteras världen över.

Memnon Networks levererar Envirotainers containerbokningsportal, byggd på det transportadministrativa systemet Memnon Apport. I bokningsportalen kan Envirotainers kunder boka och följa upp sina containerbokningar. Memnon Networks har även integrerat bokningsportalen till Envirotainers interna affärssystem, vilket gör att bokningar per automatik skickas direkt till Envirotainer. Innan denna implementation skedde alla bokningar manuellt via telefon, e-post och fax. Memnon Networks tjänster ger Envirotainer möjligheter att arbeta betydligt mer effektivt med sin bokningsprocess, någonting som är centralt för de flesta företag, men som blir extra viktigt för ett så pass snabbväxande företag som Envirotainer.

Martin Randel, VD på Memnon Networks säger

“Våra varmaste gratulationer till Envirotainer, deras logistik förtjänar verkligen att uppmärksammas! Vi på Memnon Networks blir såklart också stolta över att vara en del av den logistiklösning som framröstas till final i Posten Logistics Award. Nu håller vi tummarna den 22 mars.”

För mer information kontakta:
Martin Randel, VD – Memnon Networks
Telefon: +46 70 528 53 72

Lisa Gunn, Marketing manager – Envirotainer
Telefon: +46 730 25 73 98

Envirotainer är världsledande inom säkra kyltransporter, främst inom läkemedels- och bioteknikindustrin. Företaget tillverkar och hyr ut aktivt temperaturreglerade containerlösningar för flygtransport. Envirotainer verkar genom ett öppet, globalt nätverk av flygbolag och logistikpartners. Företaget finns representerat i nära 50 länder runt om i världen med huvudkontor i Lagga Marma utanför Stockholm.
www.envirotainer.com

• Frakt, transport

• memnon apport
  • transport
  • envirotainer
  • postens logistikpris
  • Posten Logistics Award
  • container
  • memnon networks

Memnon Networks AB grundades 1997 och är idag Nordens största och ledande aktör inom Transportadminstration (TA). Tanken med vår webbaserade tjänst Memnon Apport är att både transportörer och transportköpare skall kunna samla all transportadministration på ett ställe och därigenom effektivisera sina respektive supply chains.