Memnon Networks stolt leverantör till Envirotainer, vinnare i Posten Logistics Award

Envirotainer blev idag tilldelade priset Posten Logistics Award, med motiveringen:

“Ett snabbväxande entreprenörsföretag som med innovativ teknologiutveckling, smarta omgivande tjänster och ett miljö- och resurstänkande kraftfullt har förbättrat och effektiviserat logistiken i sin nisch – temperaturkontrollerade flygtransporter för läkemedel.”

Vi på Memnon Networks gratulerar Envirotainer och är mycket stolta över att vara en del i den premierade logistiklösningen!

Envirotainer utvecklar, tillverkar och hyr ut aktivt temperaturreglerade containerlösningar för flygtransport av temperaturkänsliga produkter. Memnon Networks levererar Envirotainers containerbokningsportal, byggd på det transportadministrativa systemet Memnon Apport.

I bokningsportalen kan Envirotainers kunder boka och följa upp sina containerbokningar. Memnon Networks har även integrerat bokningsportalen till Envirotainers interna affärssystem, vilket gör att bokningar per automatik skickas direkt till Envirotainer. Innan denna implementation skedde alla bokningar manuellt via telefon, e-post och fax. Memnon Networks tjänster ger Envirotainer möjligheter att arbeta betydligt mer effektivt med sin bokningsprocess, någonting som är centralt för de flesta företag, men som blir extra viktigt för ett så pass snabbväxande företag som Envirotainer.

Martin Randel, VD på Memnon Networks säger

“Stort grattis till Envirotainer! Det är riktigt kul att se att deras genomtänkta logistiklösning får uppmärksamhet. Vi är såklart också väldigt glada för att vara en viktig del i den smarta lösningen.”

För mer information kontakta:

Martin Randel, VD – Memnon Networks

Telefon: +46 70 528 53 72

Envirotainer är världsledande inom säkra kyltransporter, främst inom läkemedels- och bioteknikindustrin. Företaget tillverkar och hyr ut aktivt temperaturreglerade containerlösningar för flygtransport. Envirotainer verkar genom ett öppet, globalt nätverk av flygbolag och logistikpartners. Företaget finns representerat i nära 50 länder runt om i världen med huvudkontor i Lagga Marma utanför Stockholm.

• Frakt, transport

• posten
  • posten logistik
  • envirotainer
  • transportköpare
  • transport
  • logistik

Memnon Networks AB grundades 1997 och är idag Nordens största och ledande aktör inom Transportadminstration (TA). Tanken med vår webbaserade tjänst Memnon Apport är att både transportörer och transportköpare skall kunna samla all transportadministration på ett ställe och därigenom effektivisera sina respektive supply chains.