Ny integration mellan Unifaun och Starweb

Starweb och Unifaun har inlett ett samarbete som innebär att alla Starwebs kunder nu får möjlighet att aktivera en integration mellan systemen, för friktionsfri logistik. Den nya integrationen är framtagen för att passa både Starwebs e-handelskunder och Omnikanalkunder. För Omnikanalkunderna innebär integrationen att all administration kring ordrarna kan hanteras direkt i Hogia Retail.

Den nya integrationen innebär att massor av onödigt arbete med att fylla i leveransuppgifter helt elimineras då slutkunden redan gjort jobbet i kassan. Dessutom skapas en betydligt bättre överblick genom att alla transporter kan följas på ordernummernivå direkt i Starweb eller Hogia Retail. Alla statusuppdateringar från transportören uppdateras direkt så att Starwebs kunder alltid har kontroll på var varan befinner sig i transportledet. Slutkunden får också tillgång till statuslänk för transporten så att de själva kan följa leveransen och därigenom minskar trycket på kundservice.

”Vi har redan sedan tidigare haft enklare integrationslösningar mot olika transportbokningssystem. Men med det nya samarbetet med Unifaun ger vi våra kunder en överlägsen konkurrensfördel genom att hela processen kring logistik kan effektiviseras”, Johan Lindstedt, VD Starweb.

Starweb är en av de första större e-handelsaktörerna på marknaden som baserar sin integration på Unifauns senaste API vilket garanterar snabb och effektiv kommunikation. Integrationen finns tillgänglig för befintliga och nya Starweb-kunder och stödjer transporter som hanteras i Unifaun Online och Pacsoft Online.

”Unifaun är idag en väldigt stor aktör inom e-handel och att då få igång samarbetet även med Starweb känns oerhört tillfredsställande då de har en uppskattad e-handelsplattform med många kunder som har stort behov av en effektiv logistikhantering”, Stefan Holmström, kundansvarig Unifaun.

För mer information kontakta:

UNIFAUN: Stefan Holmström, kundansvarig, 073-358 12 33

STARWEB: 040-60 20 900, sales@starweb.se

Unifaun har över 20 års erfarenhet av att leverera innovativa och högkvalitativa Delivery Management-system. Lösningarna används i över 76 länder och varje dag skickas över 800 000 försändelser av 100 000 olika företag genom våra system. Unifaun har 130 anställda i Sverige, Finland, Danmark, Norge och Polen.

www.unifaun.com

Starweb AB grundades år 2000 och är ett av de första företagen i Sverige som utvecklat en plattform för webbaserad e-handel. I över ett decennium har vi jobbat för att ta fram en riktigt bra webbutik utan start- eller transaktionsavgifter. Idag har Starweb över 800 nöjda kunder bl.a. Arla Foods, Orkla Foods, TUI fly, Expo och Sveriges Radio.

www.starweb.se