Unifaun startar dotterbolag i Danmark

Unifaun stärker sin position i Norden som ledande leverantör av transportadministrativa system, TA-system. För att få lokal närvaro och lansera Unifauns produkter i Danmark startar nu verksamheten i nya dotterbolaget Unifaun ApS med kontor i Köpenhamn. Sedan tidigare levererar Unifaun TA-systemet Pacsoft Online till Post Danmarks kunder.

Göteborg, Sverige (18 mars 2013)  ̶  Unifaun följer sin planerade expansion och startar dotterbolag i Danmark. Under 2009 startades det finska dotterbolaget Unifaun Oy och nu slår portarna upp för det nya dotterbolaget i Danmark. Dotterbolagen i Finland och Danmark är strategiskt mycket viktiga och en del i den nordiska expansionsplanen.

Unifaun har utsett Jan Gemal Rasmussen till verkställande direktör för det danska bolaget. På denna position kommer han att ge kunder och partners i Danmark en lokal närvaro av Unifauns kunskap inom TA-området med rådgivning och försäljning. Han kommer också att jobba med att utveckla nätverket av integrationspartners.

Jan Gemal har stor erfarenhet av logistikbranschen då han startat och drivit ett transportbolag för in-night-transporter. Bolaget såldes senare till Svenska Posten och blev den danska delen av Posten Logistiks in-night-tjänster HIT, där Jan Gemal var kvar som chef under ytterligare några år. Det senaste året har han jobbat som konsult och utfört uppdrag för bl.a. transportföretaget Danske Fragtmænd, men även åt Unifaun där han framför allt jobbat med att göra marknadsanalyser på den danska marknaden.

Med det danska bolaget kan Unifauns fokus på den danska marknaden tas till nästa nivå, befintliga kunder kommer att få ännu bättre service och nya relationer kan lättare byggas upp.

̶  Det är väldigt bra att vårt finska dotterbolag fungerar så bra och att vi nu har möjlighet att öppna upp ett dotterbolag även i Danmark. Jan Gemal kommer att bidra mycket till Unifaun med sin erfarenhet av affärsutveckling och logistikbranschen. Han kommer att behålla kulturen i Unifaun, men tillföra den struktur som behövs på den danska marknaden. Unifauns närhet till kunder och partners på hemmamarknaden är en viktig del av framgången. Det kommer att krävas av oss även i Danmark, säger Anna Olivegren, VD på Unifaun AB.

Kontoret för Unifaun ApS ligger i Köpenhamn och har följande adress: Falkonér Allé 7, 1. sal, DK-2000 Frederiksberg