Nytt ramavtal mellan Region Blekinge och Unik Resurs

Nyhet   •   Jan 25, 2016 15:05 CET

Efter genomförd utvärdering av inkomna anbud i upphandlingen av rekryteringstjänster beslutade Region Blekinge att teckna ett flerårigt ramavtal med Unik Resurs i Sverige AB. Förutom sedvanliga leverantörskrav avseende socialförsäkring, skatt och F-skattbevis så har fastställda skallkrav i rekryteringsprocessen och lägsta totalpris vägts in i enlighet med utvärderingsmodellen.

- För oss på Region Blekinge är det angeläget med ett prisvärt och kvalitativt samarbete runt rekryteringsstödet, fastslår kanslichef Ingrid Ljungqvist och HR-strateg Lisa Larsson.

Redan vid uppstartsmötet avropades första uppdraget bestående av ett litet rekryteringspaket enligt upphandlingen.

- Det är alltid trevligt med nya uppdrag, allra helst när avtalet löper under flera år. Extra roligt är det att få vara med och bidra till en hållbar tillväxt i Blekinge, avslutar Unik Resurs rekryterings- och utvecklingskonsult Ulrika Berglund som kommer att jobba tillsammans med Region Blekinge.

Kommentarer (0)