Unisport startar samarbete med Svensk Friidrott - tillsammans vill vi inspirera barn och ungdomar till en aktiv fritid

Unisport är från och med 2018 officiell leverantör av friidrottsutrustning till Svensk Friidrott. Unisport är marknadsledande i Norden och levererar utrustning och helhetslösningar till olika idrotter. Tillsammans vill vi nu hitta attraktiva lösningar och produkter som inspirerar barn och ungdomar att prova på friidrott och få in dem i föreningslivet.

Vi är väldigt glada över vårt nya samarbete med Unisport. Tillsammans kommer vi att kunna utveckla produkter och tjänster till våra medlemsföreningar, och gemensamt ge ännu bättre förutsättningar för mer och bättre friidrottsträning, tävlingar och upplevelser, säger Jan Larsson, marknadschef Svensk Friidrott.

Vi har ett högklassigt sortiment av friidrottsprodukter till löpgrenar, hoppgrenar och kastgrenar för både skola, träning och tävling. Produkter anpassade för både bredd- och elitidrott, kommenterar Anders Bohman, product champion Item - Unisport.

Jeppavallen i Höör där Unisport installerat blå allvädersbanor (Saltex PS Ecosystem)

Förutom utrustning till friidrott så tillhandahåller Unisport även löparbanor. Våra klassiska löparbanor i allvädersbelagd gummi ger ett skonsamt underlag att springa på och passar utmärkt till friidrott och löpning. Underlaget dränerar vatten mycket bra och ger ett utmärkt fotfäste oavsett väder.

Svensk Friidrott gör en stor insats för att öka folkhälsan i Sverige och det arbetet passar bra ihop med vår vision - ett hälsosammare samhälle. De senaste siffrorna kring barns hälsa är riktigt oroande och vi tillsammans med samarbetspartners arbetar aktivt för att vända den trenden, säger Tomas Jonasson, marknadschef Unisport.

För mer information, var god kontakta:

Svensk Friidrott: Jan Larsson, Marknadschef, Tel: 070-379 86 22, E-post:jan.larsson@friidrott.se eller Hillevi Thor, pressansvarig, Tel: 072-559 17 78, E-post: hillevi.thor@friidrott.se

Unisport: Anders Bohman, Product Champion Item, Tel: 0709-414259, E-post: anders.bohman@unisport.com eller Tomas Jonansson, Marknadschef, Tel: 0722-37 61 50, E-post: tomas.jonasson@unisport.com

• Sport

Unisport bildades genom en sammanslagning av Unisport-Saltex Oy och Kerko Group Oy (Rantzows Sport). Vi har ca 300 anställda med en omsättning på 120 miljoner euro. Huvudkontoret ligger i Helsingfors. Företagen som är verksamma i Finland, Sverige, Norge, Danmark, Storbritannien, Lettland, Polen och Nederländerna kompletterar varandra produktmässigt och geografiskt.

Unisport är marknadsledande inom idrottsanläggningar i de nordiska länderna och ser tillväxtutsikter i norra Europa. Målet är att nå en betydande försäljningstillväxt och att bli en ledande nordeuropeisk helhetsleverantör vars koncept ger de bästa förutsättningarna för idrottare och åskådare.