Världseliten i padel kommer till Sverige när World Padel Tour spelas i Båstad

För första gången spelas World Padel Tour i Sverige. Padel har växt enormt de senaste åren och nu kommer hela världseliten till Båstad den 23-29 juli. Unisport har fått förtroendet att vara leverantör av de mobila padelbanorna som kommer att sättas upp på Båstads tennisanläggning. Bakom projektet står bland annat Johan Brolin, fastighetsutvecklare från Göteborg och medieprofilen Jesper Hussfelt.

- Vi är otroligt stolta över prestigeuppdraget att vara leverantör av padelbanorna till World Padel Tour. Padel är något vi på Unisport kommer att satsa stort på, vi ser en enorm försäljningsvolym de kommande åren, säger Joachim Gabrielsson, Sales Director - Unisport.

Johan Brolin berättar för Padelfeber hur idén föddes:

- Tjusningen med livet är ju att det ena ger det andra. Man kommer i kontakt med spännande människor och aktiviteter. Och padeln är nog den roligaste situation jag har hamnat i. Alla är så enormt trevliga och glada.

- Vi var ett antal racketentusiaster som började bygga upp ett koncept: Norrvikens Kust Padel Club, som ligger i anslutning till de exklusiva nybyggda bostadsrätterna vid havet. Vid banorna har det ordnats en rad roliga event i somras och där kommer också Sveriges första padelgymnasium att ha sin verksamhet. Och eftersom Båstad är lite av en pionjär för svensk padel, genom Båstad Padelklubb, kände vi att det skulle vara väldigt roligt att ta hit World Padel Tour.

Planen att ordna en World Padel Tour Open blev konkret så sent som i slutet av september. Sedan dess har allt gått väldigt fort.

- Vi undrade såklart hur sjutton vi skulle lösa detta. Vi tog kontakt med Joachim Gabrielsson på Unisport, som är en idéspruta och som har utmärkta kontakter i Spanien och med World Padel Tour.

Det hela mynnade ut i att Båstad bjöd WPT-höjdaren Hernan Auguste till orten i november.

- Han kom hit efter deras turnering i Buenos Aires och vi visade upp hela vårt tänkta koncept. Vi hade även ett möte med viktiga personer i Båstad. Det gällde att involvera det rätta folket. Det är mycket att styra upp, mycket logistik som ska funka.

Unisport kommer att leverera och installera fyra stycken mobila padelbanor i Båstad.

Mer information om Unisports padelbanor: https://www.unisport.com/sv/padelbanor

För mer information, var god kontakta:

Joachim Gabrielsson, Sales Director Unisport, Tel: 070-566 58 20, E-post: joachim.gabrielsson@unisport.com
Tom Johansson, Sales Padel. Tel: 072-452 10 68, E-post: tom.johansson@nisport.com
Tomas Jonasson, Marknadschef, Tel: 0722-37 61 50, E-post: tomas.jonasson@unisport.com

• Sport

Unisport bildades genom en sammanslagning av Unisport-Saltex Oy och Kerko Group Oy (Rantzows Sport). Vi har ca 300 anställda med en omsättning på 120 miljoner euro. Huvudkontoret ligger i Helsingfors. Företagen som är verksamma i Finland, Sverige, Norge, Danmark, Storbritannien, Lettland, Polen och Nederländerna kompletterar varandra produktmässigt och geografiskt.

Unisport är marknadsledande inom idrottsanläggningar i de nordiska länderna och ser tillväxtutsikter i norra Europa. Målet är att nå en betydande försäljningstillväxt och att bli en ledande nordeuropeisk helhetsleverantör vars koncept ger de bästa förutsättningarna för idrottare och åskådare.