IMC Worldwide maximerar effektiviteten med Unit4s PSA Suite

Unit4 meddelar idag att IMC Worldwide var valt Unit4 Professional Services Automation (PSA) Suite för att stötta sina konstant växande projektteam och maximera effekten av de viktiga programmens arbete.

IMC Worldwide är en av världens ledande företag av utvecklingskonsulter. Under 2016 tog IMC in 112 projekt och uppdrag i mer än 40 länder, till ett totalt projektvärde av över 1,6 miljarder kronor för avtal mellan 2016 och 2018. Organisationens mål är att hjälpa fattiga och missgynnade människor i länder där majoriteten av invånarna lever med låga eller obefintliga inkomster.

IMC hjälper länderna att utveckla och sätta ihop livsnödvändig infrastruktur, som transportnätverk som sammankopplar fattiga bönder med marknaden, eller att ge samhällen tillgång till exempelvis hälso- och utbildningsfaciliteter. De hjälper också länder med att utveckla institutioner, system och de kunskaper som behövs för att förse fattiga och missgynnade invånare med offentliga tjänster.

För att bättre kunna fokusera på sin kärnverksamhet och förenkla den administrativa hanteringen av de livsviktiga projekten har IMC Worldwide nu valt att köpa in Unit4s molnlösning Unit4 PSA Suite. För mer information om IMC Worldwides val av Unit4 PSA Suite, läs bifogat pressmeddelande på engelska.

• unit4 psa suite

Unit4 är en ledande leverantör av affärssystem byggda för serviceinriktade branscher. Med årliga intäkter på 500 miljoner euro och över 4 100 anställda runt om i världen levererar Unit4 ERP-system, branschfokuserade och bäst-i-klassen lösningar till tusentals kunder. Dagligen använder olika tjänsteföretag och organisationer inom utbildningssektorn, offentlig sektor, ideell verksamhet, fastighet och finans, lösningar från Unit4. Unit4 - Affärssystem byggda för människor.