UNIT4 Agresso expanderar i Norden – går in på den finländska marknaden

Pressmeddelande   •   Feb 13, 2013 10:02 CET

UNIT4 Agresso, en av de marknadsledande affärssystemleverantörerna inom offentlig och privat sektor i Sverige, Norge och Danmark, tar nu steget in i Finland tillsammans med den väl etablerade partnern Abilita.

– Finland är en spännande marknad, och precis som i de övriga nordiska länderna har den offentliga sektorn i Finland en stor potential. Samarbetet med Abilita, en IT-konsult med 25 års erfarenhet av att leverera IT-stöd till offentlig sektor i Finland, känns därför som naturligt när vi nu vill expandera vår verksamhet, säger Jeremias Jansson, VD för UNIT4 Agresso.

Finlands offentliga sektor domineras i dag av ett fåtal aktörer, men Jeremias Jansson tror ändå att UNIT4 Agresso har mycket att erbjuda organisationer i den offentliga sektorn:

– Många av de system som finns i drift i dag är rena ekonomisystem, medan vi kan erbjuda ett fullständigt affärssystem. Och vi vet av erfarenhet från tidigare upphandlingar att våra lösningar både är mer flexibla och mer kostnadseffektiva än våra konkurrenters alternativ, så jag ser fram emot de närmaste åren med stor tillförsikt.

Även Abilitas VD Tommy Sjöholm ser fram emot samarbetet:

– UNIT4 Agresso har en oerhört stark ställning inom offentlig sektor i resten av Norden, och tillsammans med vår långa erfarenhet av att leverera system till offentlig sektor tror vi att det blir en mycket konkurrenskraftig kombination.

För mer information:
Jeremias JanssonVD UNIT4 Agresso AB