UNIT4 Agresso tar steget upp till nr 1

Efter att förra året ha placerat sig på tredje plats bland Sveriges arbetsgivare, tar UNIT4 Agresso nu ett stort steg upp. I år placerade sig företaget på första plats och rankas i Nyckelinstitutets årliga mätning Attraktiv Arbetsgivarindex, som Sveriges attraktivaste arbetsgivare bland såväl privata som offentliga företag/verksamhete.

Totalt deltog sammanlagt 260 olika företag och organisationer med över 700 000 medarbetare. De årliga systematiska mätningarna avser personalekonomiska nyckeltal, och UNIT4 Agresso utmärkte sig bland de deltagande företagen för att ha en mycket hög andel kvinnor på chefsbefattningar och ett högt värde för genomförd utbildning under arbetstid.

-  Det känns naturligtvis helt fantastiskt att ta steget upp till första plats och visar tydligt på att vi tänker rätt och gör rätt. Under året har vi bland annat utökat vårt interna kompetensprogram, breddat utbudet och öppnat upp dem för alla oavsett roll. Jag tror också att vårt långsiktiga och aktiva arbete med vidareutbildningar och fokus på kompetens har bidragit till att vi har en så ovanligt hög andel kvinnliga chefer på samtliga nivåer, säger Ann-Charlotte Werdin, HR-chef UNIT4 Agresso AB.

Torsdagen den 25 april 2013 hålls prisutdelningen och rapporten presenteras i sin helhet.

Topp tre 2013 enligt följande:
1. UNIT4 Agresso AB
2. ICA Fastigheter AB