Unit4 utser ny VD för Norge

Med en ny tungviktare i ledningsgruppen ska Unit4 driva digitaliseringen och automatiseringen för framtidens företag.

Bjørn Røsten tillträder nu som VD för Unit4 Norge, och tar därmed över efter Finn Følling som fortsätter sin roll som nordisk partnerdirektör på Unit4 efter en kortare tid som interims-VD.

– Unit4 är ett spännande och innovativt företag och jag ser fram emot att få bidra till deras resa, säger Bjørn Røsten. Jag känner såväl Unit4 som branschen väl och det viktigaste kommer att vara att bygga vidare på och utveckla den marknadsposition som företaget redan har, samt driva på utvecklingen mot molnbaserade lösningar för smart digitalisering och automatisering av processer.

Bjørn Røsten har arbetat i IT-branschen i över 20 år och kommer närmast från en roll som försäljningsdirektör på Tieto. Han har tidigare haft centrala roller på bland annat ReadSoft (Lexmark) och Basware.

För mer information, läs bifogat pressmeddelande på norska.

• Företagsinformation

• bjørn røsten