Välkommen till Unit4 Connect Sverige 24 - 26 oktober

Snart är det dags för Unit4 Connect i Sverige, en av Nordens största konferenser inom IT & affärssystem. Årets tema är ”Future at Work – Med fokus på framtiden”.

Strategidagen
Den 24 oktober inleds Unit4 Connect med Strategidagen, en mötesplats för alla som arbetar med företags digitala utveckling och som vet att digitala lösningar kan frigöra tid och skapa en effektivare och användarvänligare arbetsdag. Här samlas CFOer, ekonomichefer, CDOer, CIOer, IT-chefer, IT/verksamhetsarkitekter, affärsområdeschefer, affärsutvecklare och andra beslutsfattare som får saker att hända.

Temat är framtidens arbetsplats, skapad för och av den digitala generationen. En av frågeställningarna som dagen kretsar kring är hur man kan dra nytta av de digitala drivkrafter och nya innovativa lösningar som lanseras, för att skapa en utvecklande arbetsvardag som också attraherar den nya digitala generationen.

– Vi kommer aldrig vara så lite digitala och så lite uppkopplade som vi är just nu, och det går bara fortare och fortare, förklarar Jeremias Jansson, Nordenchef på Unit4. På Unit4 Connect vill vi tillsammans arbeta fram hur vi kan använda oss av den digitala generationens kunskap och drivkrafter för att skapa de arbetsplatser som tilltalar den nya generationen som mest.

Deltagarna får möjlighet att utbyta erfarenheter, att nätverka samt lyssna till presentationer från en mängd spännande företag som berättar om hur digitaliseringen har blivit ett viktigt verktyg för företagens utveckling.

Några exempel på talare är Johan Olsson – affärsutvecklare på Bravida, Thomas Hendel – Deputy CFO på Saab Group, Maria Huss Lanström – IT Director på Orexo och Jan Lindholm – affärsutvecklare på Viking Line. Dessutom inspirerar Jonas Hammarberg deltagarna genom att prata om ”Hur man vänder digital ångest till affärsstrategi”.

Strategidagen kommer att ledas av moderatorn Mikael Tornving.

För mer information om Unit4 Connects Strategidag, besök http://www.unit4.com/se/connect/strategidagen

Unit4 Connect kundkonferens
Den 25-26 oktober är det dags för kundkonferensen, där Unit4 under två dagar samlar hela sitt nätverk av kunder, partners, experter och övriga intressenter för att tillsammans skönja vilka utmaningar och möjligheter som framtidens arbetsplats innebär.

I år läggs ännu mer tid på nätverkande, produktinformation, presentationer och kunskapsutbyte kring företagets lösningar, och tillsammans med sina partners kommer Unit4 att presentera fler än 100 programpunkter, seminarier och föreläsningar. Det kommer att finnas ett högintressant program för alla oavsett om man är en ny eller mångårig användare av Unit4 Business World, Unit4 Property Management, Unit4 MAP, Unit4 Financial Performance Management eller Unit4 HRM Portal.

Några av talarna under konferensen är Unit4s VD Stephan Sieber, Thomas Staven – Global produktstrateg på Unit4, samt inspirationstalaren Jonas Hammarberg.

Unit4 Connect avslutas med att Kristian Luuk håller en inspirerande och upplyftande föreläsning om – ”Hitta din grej”. Även kundkonferensen leds av moderatorn Mikael Tornving.

För mer information om Unit4 Connect kundkonferens, besök http://www.unit4.com/se/connect/kundkonferens

• strategidagen
  • unit4 connect

Unit4 är en ledande leverantör av affärssystem byggda för serviceinriktade branscher. Med årliga intäkter på 500 miljoner euro och över 4 100 anställda runt om i världen levererar Unit4 ERP-system, branschfokuserade och bäst-i-klassen lösningar till tusentals kunder. Dagligen använder olika tjänsteföretag och organisationer inom utbildningssektorn, offentlig sektor, ideell verksamhet, fastighet och finans, lösningar från Unit4. Unit4 - Affärssystem byggda för människor.