Säker annonsering på Youtube

Pressmeddelande   •   Mar 31, 2017 15:52 CEST

Under de senaste veckorna har flera amerikanska och brittiska annonsörer dragit tillbaka annonser från Googles annonsnätverk och Youtube efter att det uppmärksammats att deras reklam har synts vid opassande videomiljöer. För de annonsörer som köper reklam på Youtube genom United Screens är detta inte ett problem då United Screens innehåll på Youtube är kvalitetssäkrat och brandsafe.

- De mediebyråer och annonsörer som gör sina medieköp på Youtube genom oss på United Screens har därmed säkerställt att deras reklam enbart syns i våra kvalitetssäkrade videomiljöer på Youtube. Via oss får reklamköparna ut allt det goda från Youtube med fullständig trygghet, säger Nicole Haman, Sales Director på United Screens.

United Screens nätverk av kanaler på Youtube är brandsafe, tack vare en selektiv rekryteringsprocess med höga krav. Det innebär att annonsörer som vill nå den viktiga och stora Youtube-publiken, och samtidigt ha kontroll över videomiljön vänder sig till United Screens för kvalitetssäkrade kampanjer.

- Som annonsör är det är viktigt att komma ihåg att det laddas upp över 400 timmars video varje minut på Youtube, året om. Inget av videomaterialet som laddas upp är förhandsgranskat. Det innebär att om en annonsör eller mediebyrå gör ett brett reklamköp direkt på Youtube riskerar reklamen att hamna på olämpligt videoinnehåll, fortsätter Nicole Haman.

- Flera av oss på United Screens kommer tidigare från Youtube och Google, och såg redan då att det var flera annonsörer som tvekade att köpa brett direkt av Youtube på grund av risken med osäker videomiljö. Det var en av anledningarna till att vi startade United Screens, att vi ville kunna erbjuda annonsörer och mediebyråer en kvalitetssäkrad annonsmiljö på Youtube, säger Nicole Haman, Sales Director, United Screens.

- Redan från starten hösten 2013 har vi på United Screens haft som uttalad strategi att erbjuda annonsörer och mediebyråer en trygg och säker videomiljö på Youtube. Det är grunden i vårt erbjudande mot reklammarknaden: att skapa ett online video-nätverk som är den bästa premiummiljön i Norden, både vad gäller räckvidd och innehåll, säger Malte Andreasson, CEO och co-founder, United Screens.

United Screens representerar idag 550 Youtube-kanaler som totalt har 350 miljoner visningar i månaden, i en mängd olika genres. Bland de youtubers vars innehåll representeras av United Screens finns Therese Lindgren, Johan “Matgeek” Hedberg, Chris Whippit, Sp4zie, Wilmas Beauty, GTboard.com, Hazardous, Thomas Sekelius, LakiDoris. Dessutom representerar United Screens en mängd musikkanaler med United Screens Music Network, och där återfinns bland annat Frog Leap Studios, PelleK, Raon Lee, TEN Music Group och Zara Larsson.

United Screens är Nordens största YouTube-nätverk med över 350 miljoner visningar i månaden och kontor i Stockholm, Oslo och Helsingfors. United Screens fokuserar på talang och sammanför kreatörer och varumärken på online video-plattformar som YouTube, Instagram, Twitch, m fl. United Screens har över 500 kanaler och personligheter i sitt premiumnätverk på YouTube. Sedan tidigare arbetar United Screens med YouTube-stjärnor som bland annat Sp4zie, Therese Lindgren, PelleK och GTboard.com.