Therese Lindgrens livesändning har fler tittare än TV3

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2016 16:00 CEST

Therese Lindgrens sände live på YouTube och hade fler tittare än TV3.

Under tisdagen 23 augusti sände Sveriges största youtuber Therese Lindgren en livesändning på sin YouTube-kanal, som totalt fick 183 374 visningar. Jämfört med tv-tittandet enligt MMS under samma timme, kl. 19.00-20.00, visar det sig att Therese Lindgren är större än såväl SVT som TV3 och Kanal 5 och deras program i målgruppen A12-44. I kvinnliga målgrupper är Therese Lindgren störst av alla.

Therese Lindgren driver en av Sveriges största YouTube-kanaler och är en del av nätverket United Screens. Therese Lindgrens livestream på YouTube denna tisdagskväll lockade totalt 183 374 visningar i alla målgrupper. I den yngre halvan av befolkningen, över 12 år fördelade sig tittandet så här denna tisdagskväll när Therese Lindgren sände:

Källa: MMS overnights och Google. För tv-kanalerna har använts räckviddsdata, dvs hur många som sett någon del av programmet. För Therese Lindgren har använts views så som de definieras av Google.Alla siffror är tusental.

Tittarnas engagemang i Therese Lindgrens sändning var även den anmärkningsvärd. Så mycket som 116 934 kommentarer gjordes under den timmeslånga livesändningen, vilket motsvarar över 30 tittarkommentarer i sekunden.

United Screens är Nordens största YouTube-nätverk med över 250 miljoner visningar i månaden och kontor i Stockholm, Oslo och Helsingfors. United Screens fokuserar på talang och sammanför kreatörer och varumärken på online video-plattformar som YouTube, Instagram, Twitch, m fl. United Screens har över 500 kanaler och personligheter i sitt premiumnätverk på YouTube. Sedan tidigare arbetar United Screens med YouTube-stjärnor som bland annat Sp4zie, Therese Lindgren, PelleK och GTboard.com.

Kommentera

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.