United Screens och Gonzo Media i exklusivt pan-nordiskt online media-samarbete

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2017 16:00 CET

United Screens och Gonzo Media i exklusivt pan-nordiskt online media samarbete

United Screens, Nordens största Youtube-nätverk och Gonzo Media, Danmarks ledande Youtube-kollektiv och digital byrå som arbetar med influencers, har ingått i ett exklusivt samarbete. Samarbetet berör influencer marketing och branded content-kampanjer utförda i Norden av United Screens och Gonzo Media, och möjliggör för kunder och varumärken att arbeta med premium Youtube-influencers och säkerställa stor reklamräckvidd i alla fyra nordiska länder.

- Vi har varit pionjärer inom Youtube influencer marketing i Danmark på samma sätt som United Screens har varit i de andra nordiska länderna. Det är genom detta att vi är stolta över att nu kunna erbjuda våra kunder en pan-nordisk setup med hög service och bra resultat. Vi ser fram emot att fortsätta samarbetet och ta influencer marketing till en ny nivå i Norden, säger Martin Wiinholt, VD på Gonzo Media.

- United Screens är ett nordisk företag, och därför är det av yttersta vikt att vi etablerar vår närvaro ännu mer i Danmark, genom att arbeta med de bästa kreatörerna i landet, samt kunna erbjuda större reklamräckvidd för kunder som vill nå en engagerad nordisk och dansk publik. Det är med största glädje att jag konstaterar att vi nu gör just detta genom vårt exklusiva avtal med Gonzo Media, säger Malte Andreasson, VD och grundare av United Screens.

Det nya samarbetet gällande influencer marketing och branded content-kampanjer över de nordiska länderna mellan United Screens och Gonzo Media startar idag, och därmed är alla kunder garanterade en förstklassig pan-nordisk kampanj, produktion och reklamräckvidd inom ett premiumutrymme, oavsett vilket land kunden är baserad i.

United Screens grundades 2013, och arbetar med 550 influencers och har kontor i Stockholm, Oslo och Helsingfors. Gonzo Media grundades tidigt 2015 och har kontor i Köpenhamn. Innan det exklusiva pan-nordiska samarbetet var på plats så har United Screens och Gonzo Media gjort flertalet framgångsrika branded content-kampanjer tillsammans, med varumärken som Veet, EA Games och Ellos.

United Screens är Nordens största YouTube-nätverk med över 350 miljoner visningar i månaden och kontor i Stockholm, Oslo och Helsingfors. United Screens fokuserar på talang och sammanför kreatörer och varumärken på online video-plattformar som YouTube, Instagram, Twitch, m fl. United Screens har över 500 kanaler och personligheter i sitt premiumnätverk på YouTube. Sedan tidigare arbetar United Screens med YouTube-stjärnor som bland annat Sp4zie, Therese Lindgren, PelleK och GTboard.com.