Frukostseminarie, tisdagen 22/11 07:30

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2011 07:30 CET

Räcker det att vara i världsklass?

Vad krävs för att klara den globala konkurrensen om talangerna, företagen, kapitalet och evenemangen?

TALARE

Christer Asplund – Internationell konsult på Bearing Consulting, författare.

Ulla Hamilton – Vice gruppledare (m), företagsborgarråd, trafik- och arbetsmarknadsborgarråd i Stockholm.

Göran Garberg – Visionär och grundare till United Spaces.

Välkommen till ett frukostseminarium om hur professionellt platsledarskap, platsmarknadsföring och platsutveckling skapar vinnande platser!

PROGRAM 07.30-09.00

Christer Asplund, aktuell med boken ”Place Management”, kommer att berätta och ge konkreta råd utifrån 35 års internationellt arbete med att utveckla vinnande regioner och städer.
Han besvarar här frågeställningar såsom:

• Så tar man fram konkurrensfördelarna i sin region/kommun/stad
  • Så får man talanger, investeringar och företag att flytta till en plats

Den röda tråden handlar om att förbättra ledarskapet. I detta avseende är boken unik. I ett uppskattande förord har den inte helt okände professor Philip Kotler understrukit ledarskapsfrågornas stora betydelse även för platser.

Ulla Hamilton kommer att berätta vad man gör i Stockholm för att som stad bli attraktiv för företag, talanger, stora event och
konferenser. Ett av våra största problem idag är bristen på talanger.

Göran Garberg presenterar United Spaces – hur man skapar en kreativ plats där effektiv IT, hållbarhetstänk, lärande och utbyte mellan människor och företag och innovation står i centrum för att få företag och människor att växa. Och hur framtidens kontors-miljöer kommer att förändra synen på arbete.

O.S.A. till receptionen@unitedspaces.se

Välkommen!