​Johan Fägerblad – tidigare VD för Svenska Möten – ny COO på United Spaces

Pressmeddelande   •   Jan 17, 2017 12:58 CET

Det svenska co-working-nätverket United Spaces befinner sig just nu i en stark expansionsfas. I februari invigs ett nytt workspace i Malmö, och under de kommande fem åren öppnas ett tjugotal till i Norden. United Spaces expanderar också med fler medarbetare– nu senast tillsattes posten som Chief Operating Officer av Johan Fägerblad, tidigare VD för bl a Svenska Möten.

Johan har över 30 års erfarenhet inom turism- och mötesbranscherna. Han har haft ledande positioner inom marknad och sälj på KLM, HRG, Fritidsresor, Choice Hotels och de senaste nio åren var han framgångsrik VD på Svenska Möten.

– Jag besökte United Spaces för länge sedan och minns att jag redan då konstaterade att de låg så långt före oss i den traditionella mötesindustrin. Sedan dess har jag hållit ögonen på dem. Det känns oerhört spännande att kliva in som Chief Operating Officer på ett företag som ligger så i framkant.

Förutom ett helhetsansvar över koncernens dagliga ruljans, kommer Johan även att fokusera på att öka flexibiliteten för United Spaces medlemmar genom att mäta kundnöjdheten, jobba med företagets community samt utveckla värdskapet.

– Konceptet co-working och att dela kontorsytor växer lavinartat. United Spaces var den första aktören på marknaden, och nu gäller det att hålla ledningen. Konkurrensen har ökat enormt bara de senaste åren och den här utvecklingen taggar mig. Jag hoppas att min gedigna erfarenhet från mötesbranschen kan komma väl till pass. Det känns jätteinspirerande att vara del av det här.

PRESSKONTAKT
Göran Garberg
goran.garberg@unitedpspaces.se
070-696 90 00

Johan Fägerblad
johan.fagerblad@unitedspaces.se
070-685 30 43

United Spaces erbjuder aktivitetsbaserade arbetsplatser anpassade för varierande behov. Du kan ta del av inspirerande events, värdefulla nätverk och co-working i världsklass. United Spaces grundades år 2000 av bl a United Spaces CEO Göran Garberg och Expansionsansvarige Lars Rydén och var då ett av världens allra första co-working workspace.

Kommentarer (0)