Mattias Alkberg på höstturné med ny, omöjlig, musik

Mattias Alkberg på höstturné med ny, omöjlig, musik

Idag släpps "Bodensia", Mattias Alkbergs första soloskiva på tre år. Åren mellan då och nu har han turnerat, satt upp föreställningar och släppt album med Södra Sverige. Till hösten väntar en turné i hela Sverige.

Lyssna på "Bodensia" här.

– Vi ville göra en skiva som skulle vara omöjlig att spela live. Trehänt piano, sång som spänner över fler oktaver än vad åtminstone dessa dödliga klarar. Men det är klart det ska turneras. Det är en del av mig numera, säger Mattias Alkberg.

Under våren har två singlar släpps, inledande "Första språket" och det 10 minuter långa eposet "Jag är alltid här vars jag än är".

Jonas Teglund har producerat. På Alkbergs skivor "Nerverna" och "Anarkist" spelade Jonas gitarr. Han har arbetat nära och väl med t ex I.B. Sundström, Hurula och Iiris Viljanen.

Här ser du MATTIAS ALKBERG hösten 2020:

23/9 Stockholm, Slaktkyrkan

24/9 Göteborg, Stora Teatern

25/9 Malmö, Babel

1/10 Luleå, Kulturens Hus

2/10 Umeå, Idunteatern

3/10 Borlänge, Broken Dreams

Fler datum tillkommer.

Pontus Sillrén, Turnéproducent

Press:
Ebba Lindqvist
brev@ebbalindqvist.se

Kategorier

United Stage Artist är Skandinaviens ledande turnéproducent och bokningsagentur för artister. Företaget representerar över 180 artister exklusivt mot konsertmarknaden och genomför över 2000 konserter årligen. United Stage Artist har en trettioårig historia med bas i Stockholm. Artisterna är uteslutande skandinaviska och många representeras i hela världen. Turnéverksamheten är United Stage Artists kärna, grund och största affärsområde, totalt verkar bolaget inom fyra närbesläktade affärsområden: Turnéverksamhet, Konsertarrangemang, Artistmanagement och Företagsevents/B2B.