Adrian Lux signar med Universal Music Sverige.

Pressmeddelande  •  2011-05-20 10:36 CEST

Sedan förra året, när han tog över världen med sin melodiösa mega-hit ”Teenage Crime” har Adrian positionerat sig som en av de största och mest eftertraktade houseproducenterna i Världen.

Med ett track-record bestående av hits som ”Strawberry”, ”Cant Sleep” och nämnda ”Teenage Crime”, producent åt bl.a Svenska superstjärnorna Rebecca & Fiona och remixare utav världsstjärnor som Britney Spears och Daft Punk känns han just nu ostoppbar.

Senaste singeln släpptes på Axwells etikett Axtone och toppade listorna i Sverige, Belgien, England och Australien. Han fick dansgolven världen över att sjunga "We don't sleep when the sun goes down, we don't waste no precious time" och detta ledde till att Adrian Lux stod som Grammisnominerad till Årets Producent och förra månaden spelade han på gigantiska Ultra Music Festival i Miami. Det är inte så konstigt att dansmusikens allra största stjärnor som Pete Tong, Tiesto, Justice och Swedish House Mafia redan är stora Lux-supportrar.

Nu inför releasen av nya singeln och kommande album väljer Adrian att jobba med Universal Music Sweden för Skandinavien.

”Vi är oerhört glada och stolta att få representera Adrian Lux i Norden, det kommer att bli en spännande resa för oss tillsammans med Adrian de kommande åren”

Per Sundin / VD Universal Music Sverige

”Adrian Lux är en av Sveriges största och mest talangfulla houseproducenter och dessutom en väldigt trevlig individ. Vi har jobbat mycket ihop under året i samband med Rebecca & Fiona så det känns därför extra kul att bygga vidare på det med Adrians egna material.”

– Mikael Wadström / A&R Nighttime /Universal Music Sverige

Under 2011 turnerar Adrian Lux i USA, Australien och Belgien, men också en del i Sverige. 27e Juni kommer första singeln "Boy" som följs upp av ett efterlängtat album i Höst.