Amy Macdonald släpper nytt album

Pressmeddelande  •  2012-04-20 11:52 CEST

Av: Gustaf Angelin

Sverige-favoriten Amy Macdonald är åter albumaktuell. En av Europas mest framgångsrika kvinnliga singer-songwriters släpper nu sitt tredje album titulerat ”Life In A Beautiful Light” den 11 juni. Albumsläppet föregås av singeln ”Slow It Down”-

“Life In A Beautiful Light” spelades in i både ‘State Of The Ark’ Studios i Richmond och Mayfield Studio i Surrey. Producent för skivan är den trogne samarbetspartnern och managern Pete Wilkinson. Mixningen står ingen mindre än legendariske Bob Clearmountain för.

Amy Macdonald slog igenom stort med singeln ”This Is The Life” från debutalbumet med samma namn. Albumet sålde dubbel platina i Sverige och belönades med bl. a 5x platina i Schweiz, 4x platina i Tyskland, 3x platina i Frankrike och 2x platina i Holland Spanien, Italien, Norge, Ryssland med flera. Genom konstant turnerande, verbal spridning och mycket radiospelande gick Amy Macdonald från att vara en ung okänd skotsk singer-songwriter till en internationell stjärna. Idag har hon sålt mer än 4 miljoner album världen över. Uppföljaren ”A Curious Thing” gick in topp 10 i hela tio länder.

Se videon till singeln "Don't Tell Me That It's Over" här:

För mer information kontakta:

Charlie Åberg
E-post: charlie.aberg@umusic.com