Anna Ternheim på höstturné med band

Pressmeddelande  •  2012-09-11 09:42 CEST

Pressmeddelande 11 September 2012

Anna Ternheim på höstturné med band

Efter en lång och hyllad festivalsommar i Skandinavien är Anna Ternheim nu tillbaka i New York där hon bor sedan några år tillbaka.

Hon återvänder snart till Sverige igen för en rad spelningar med sitt band bland annat på Cirkus i Stockholm.

18 November      Stockholm,  Cirkus

19 November      Göteborg,  Trädgårn

22 November      Malmö,  KB

23 November      Oslo,  Rockefeller

Anna berättar själv om de kommande höstkonserterna:

-  November spelningarna kommer bli en grym avslutning på det här året och på "The Night Visitor". Det har varit så jäkla roligt att spela med bandet jag haft nu i sommar, vi kände oss inte klara. Det är en sättning som egentligen gör sig bättre i mörker, i en mer intim miljö än på soliga festivalscener. Jag vet att att det kommer bli riktigt bra, kanske det bästa jag gjort under hela året. Kommer även ta in Per Eklund på percussion. Per är fantastisk, och precis som övriga musiker i bandet, har en egen utpräglad stil.

Bandet som åker med är:

Johan Berthling ståbas, keyboard
Andras Söderström gitarr, marimba, blåsinstrument
Leo Svensson cello, såg, keyboard
Per Eklund percussion, slagverk

För ytterligare information och bilder kontakta  Universal Music, Annele Hencz Mortimer-Hawkins.

annele.hencz@umusic.com

+46 70 529 68 02

Universal Music är Sveriges och världens ledande musikbolag med representation i hela 71 länder. Universal Music i Sverige är helägda av Universal Music Group. Under huvudetiketten återfinns en mängd framgångsrika, klassiska skivmärken som bl.a. Motown, Interscope, Stranded, Sonet, Stockholm Records, Def Jam, Polar, Verve och Deutsche Grammophone.