Erik Hassle - Videorelease av “Stay” med Roy Anderssons “En kärlekshistoria”

Pressmeddelande  •  2012-04-19 15:52 CEST

Ni hörde Erik Hassle senast i hans samarbete med Martin Sköld och Jocke Berg från Kent på minialbumet “Mariefred Sessions”. Nu är han tillbaka med ett samarbete med Malin Dahlström från internationellt hypade Niki & The Dove för nya singeln “Stay”. Det är den första singeln från kommande albumet “We Dance”.

Idag har videon till "Stay" premiär på PSL. Den bygger på sekvenser ur Roy Anderssons film "En kärlekshistoria".

Filmregissören Roy Andersson hyllar Erik Hassle:
- Erik har en väldigt bra röst och han verkar jobba med högsta ambitionsnivå, och det är roligt med det här intresset för en film som är gjort för mer än 40 år sedan.

Erik Hassle om drömmen att få använda Roy Anderssons film i videon:
- Videon till min nya singel “Stay” bygger på bilder ifrån den bästa utav kärleksdraman; “En Kärlekshistoria”. Jag har länge velat låna bilder från den här filmen och har egentligen bara väntat på rätt tillfälle. När det var okej med Roy Andersson (otroligt coolt) så då var det inte längre något snack! I mitt eget huvud är det precis den här typen utav ung kärlek som låten handlar om. Någon gång ska vara första gången hjärtat sätts på prov. Jag hoppas att ni tycker om videon.

iTunes: http://bit.ly/IQhsPz
Spotify: http://bitly.com/HMUCIw