G.O.O.D Music släpper albumet ”Cruel Summer” den 3:e september

Pressmeddelande  •  2012-07-25 14:54 CEST

Kanye West och hans brödraskap G.O.O.D Music meddelar nu att deras hett efterlängtade album ”Cruel Summer” släpps den 3:e september. Albumet innehåller bland annat den platinanoterade hitsingeln ”Mercy” ft. Big Sean, Pusha T, Kanye West och 2 Chainz, men också nya singeln ”New God Flow” ft. Kanye och Pusha T. ”Mercy” är nu inne på sin fjärde vecka som #1 i amerikansk kommersiell radio och är därmed Kanye Wests nionde #1-singel i karriären.

Albumet har varit inspiration till banbrytande Kanyes Wests hyllade kortfilmsdebut med samma namn. Filmen ”Cruel Summer” hade premiär i Cannes i maj och fick ett varmt mottagande.

“Cruel Summer’ is undeniably one of the most anticipated albums of the summer…” – Billboard

Se videon till "Mercy" här:

www.kanyewest.com

Gustaf Angelin