Icona Pop aktuella med nya singeln ”We Got The World” och kommande albumet "Icona Pop"

Pressmeddelande  •  2012-10-10 09:49 CEST

Sommarens succéduo Icona Pop följer upp hiten “I love it” med lika dansanta ”We Got The World”. Och ”världen” är just vad tjejerna fått i och med ett rykande färskt skivkontrakt med Atlantic i USA, listplaceringar i Australien, Nya Zealand mm och en flytt till NY tidigare i år.

I höst fortsätter Icona Pop sin framfart bl a som förband till Marina & the Diamonds och i slutet av oktober är de tillbaka på hemmaplan för en kort men intensiv klubbturné i Sverige och Norge. De hinner även med att uppträda på invigningen av den nya nationalarenan Friends Arena, som direktsänds i SVT.

Debutalbumet "Icona Pop", som släpps den 14 november, har just färdigställts i Los Angeles.

Turnédatum hösten 2012 Sverige/Norge

24 Okt UPPSALA, V-dala Nation