Idolerna hedrar bortgångna Edvin i TV-galan ”Tillsammans mot cancer” - måndag 28 oktober i Sjuan.

Pressmeddelande  •  2013-10-26 09:49 CEST

Edvin Berg blev bara 18 år gammal och han var förmodligen Sveriges största Idol-fan. Han gjorde egna covers på tidigare deltagares låtar och delade ut dessa till sina nära och kära. Hans stora dröm var att en dag själv få jobba inom musikbranschen.

Edvin, som påbörjat inspelningen av ”I Will Be Here” hann tyvärr inte slutföra låten innan han gick bort i cancer förra året. Edvins bror Petter Berg fick i ett möte med Laila Bagge spela upp första början till låten. Nu har Idolerna tillsammans med hjälp av Johan Röhr, Laila Bagge, Chris Rehn, Universal Music, Mike Eriksson & Ronny Lahti slutfört Edvin Bergs senaste projekt – att spela in covern på
”I Will Be Here”.

Resultatet får Sverige höra då Idolerna uppträder i TV-galan – "Tillsammans mot cancer" i Sjuan kl 20.00-22.00 på måndag den 28 oktober. Alla har jobbat mer eller mindre gratis i det här projektet och allt överskott går till Cancerfonden.

Singeln "I Will Be Here" släpps måndag 28 oktober.

Kontaktpersoner:

Christina Bredberg