Lana Del Rey släpper ”Born To Die - The Paradise Edition”

Pressmeddelande  •  2012-09-28 11:30 CEST

Den 12:e november släpper Lana Del Rey en nyutgåva av sitt succéalbum ”Born To Die”. ”Born To Die - The Paradise Edition” heter det och innehåller, förutom det multi-platina sålda originalalbumet, hela 8 nya spår. Dessa nya spår kommer även släppas som separat skiva under titeln ”Paradise.”

Förstasingeln ”Ride” finns ute nu. Låten är skriven av Lana Del Rey och Justin Parker. Inspelningen skedde i klassiska Shangri-La Studios med superproducenten Rick Rubin (Jay Z, Johnny Cash, Metallica, The Beastie Boys, m.f) bakom spakarna.

Det kritikerrosade albumet ”Born To Die” gick direkt in som #1 på iTunes i hela fjorton länder när det släpptes och gav Lana Del Rey bland annat priset som International Breakthrough Artist i årets upplaga av Brit Awards. Idag har albumet sålt över 2,5 miljoner ex världen över och singlarna över 4,5 miljoner. Lana är just nu även högaktuell som frontfigur för H&M:s stora höstkampanj där hon bland annat framför sin version av låten ”Blue Velvet”.

Lana la nyligen upp en videotrailer för de nya låtarna på sin Facebook och Twitter.

Du hittar den här: