Lil Wayne tar över tronen från Elvis

Pressmeddelande  •  2012-10-01 12:10 CEST

109 Billboard Hot 100 hits – Med så många placeringar kan nu Lil Wayne titulera sig som ny rekordhållare över den prestigefyllda topplistan. Rekordet innehölls tidigare av ingen mindre än Elvis Presley med 108 placeringar mellan 1958 – 2003. Låten som gav den amerikanska hip hop-stjärnan förstaplatsen vad hans feature på The Games "Celebration" vilken gick in som #82 på listan förra veckan.

Senare i vinter släpper Wayne sitt tionde studioalbum ”I Am Not a Human Being II” vilket blir uppföljaren till hans platinasålda succéalbum ”I Am Not a Human Being” från 2010. Singlarna "My Homies Still" ft. Big Sean och nya "No Worries" finns ute nu.

Se videon till "My Homies Still" här: