LUNE släpper ny singel – Don't Be Sober (This Is Not A Lovesong)

Pressmeddelande  •  2012-07-06 18:51 CEST

Idag släpper Linnea ”Lune” Martinsson sin nya singel ”Don't Be Sober”. Med nya singeln kommer även en akustisk version, där Joanna Nordahl har filmat allt i ett svep.

Se videon här:

Lyssna på "Don't Be Sober" på Spotify och på iTunes

Lune som tidigare släppt låtarna ”Private Admission”,  ”Let Go” och ”Blood to Play”, är även rösten bakom Adrian Lux ”Fire” och ”Teenage Crime”. Hon har även tidigare samarbetat med Ingrosso och Tiesto. I sommar spelar Lune på Way Out West, Storsjöyran, Stockholm Pride och re:earth festivalen.

Se ett kort klipp från Lunes spelning på dramaten tidigare i år: http://blogg.svt.se/psl/2012/03/13/titta-lune-16-h/

För mer information, vänligen kontakta  Christoffer@silverbergpromotion.se
För bokning, kontakta oskar@luger.se
Management: stephan@refune.com

Om Lune själv -

Lune är en skapelse av musikern, textförfattaren och artisten Linnéa Martinsson.

Lunes låtar är skrivna och producerade tillsammans med producenterna Adrian Lux och Carl-Michael Herlöfsson.
Jag skulle vilja se det som ett konstprojekt som utvecklar sig beroende på vem och vilka som är delaktiga i det, säger Linnéa.

Linnéa är född och uppvuxen i Norrland och är förutom musiken aktiv inom performance-konst. På musiksidan har hon bland annat varit med om att skriva och sjunga på låten ”Teenage Crime” (Adrian Lux). En pre-release version av låten ”Girls With Bangs” har också remixats av Tiësto. Låten "Private Admission" är med i dokumentären ”Take One” om Swedish House Mafia.

- Lune är ingen vanlig house-akt men när jag hörde det här för första gången så kände jag att det här måste jag bara vara inblandad i, säger Sebastian Ingrosso (Swedish House Mafia) som släpper Lune på sin nystartade alternativa indie-label Music Box. – Detta är ett projekt som man inte skall påverka för mycket – det har sina alldeles egna unika förutsättningar, fortsätter han.

I januari skrev Lune på för Universal labeln Svenska inspelningar.

På scen består Lune av ett samarbete som växer och krymper efter behov och humör. Ibland är det bara Linnéa på scen, ibland tio personer. Ibland är publiken en lika stor del som Lune själva.