Michael Kiwanuka på Kägelbanan. Finns nu tillgänglig för intervjuer.

Pressmeddelande  •  2012-04-23 17:14 CEST

Av: Gustaf Angelin

På onsdag (den 25:e april) kliver hyllade Michael Kiwanuka upp på scen inför ett utsålt Kägelbanan i Stockholm. Den 24-årige brittiske singer-songwritern har fått kritikerna att jubla och jämföra honom med storheter som Otis Redding, Richie Havens och Bill Withers. Nyligen placerades han 1:a på BBC’s prestigefyllda lista över artister som väntas slå igenom i 2012 (före namn som Frank Ocean, Azealia Banks, Skrillex m fl). Intresset för hans debutalbum "Home Again" har varit minst sagt stort.

”Michael Kiwanuka, live på O-baren. ”Home Again”, som han spelade i SVT:s ”Skavlan” kvällen efter, är verkligen magisk.” – Fredrik Virtanen, Aftonbladet

Michael Kiwanuka finns nu tillgänglig för intervjuer.

Vid intresse kontakta:

Charlie Åberg
E-post: charlie.aberg@umusic.com

Se Kiwanukas bejublade framträdande hos "Skavlan" här: