Platinasingel och debutalbum för Stiftelsen.

Pressmeddelande  •  2012-08-07 12:15 CEST

Ingen har väl undgått att en av sommarens stora hits heter "Vart jag än går"?

Ljunga-bandet Stiftelsen har fått en kanonstart med sin debutsingel som redan har sålt platina, gått in på Svensktoppslistan och placerat sig i toppskiktet på singellistan!

”Vart jag än går” är också en av de mest spelade låtarna på Spotify.

Stiftelsen består av - Micke Eriksson (gitarr) och Arne Johansson (bas), Martin Källström (trummor) och Robert Pettersson (sång & gitarr) och bandet beskrivs bäst så här; Svenska texter, jordnära rockmusik, punkig energi med ett gäng samspelta barndomskamrater och en frontfigur som är känd från ett helt annat sammanhang!

Den 26 september släpps debutalbumet ”Ljungaverk”. Något för alla deras nyvunna fans att se fram emot.