Rihanna släpper nytt album i november

Pressmeddelande  •  2012-10-12 10:56 CEST

Rihanna släpper sitt hett efterlängtade sjunde studioalbum ”Unapologetic” i slutet av november.

Många var de fans som igår satt klistrade framför sina datorer för att se Rihanna twittra ut titeln för hennes kommande album till sina 26 miljoner followers. Superstjärnan passade dessutom på att avtäcka det omtalade omslaget via Instagram.

Förstasingeln “Diamonds” har fått en kometstart och gick in som #1 på iTunes i hela 27 länder och Topp 5 i imponerande 55 länder under sin debutvecka, Sverige är ett av dessa. ”Diamonds” är Rihannas snabbast klättrande singel någonsin och det har bland annat genererat i en förstaplats på prestigefyllda Billboard Hot R&B/Hip-Hop Songs chart.

Mottagare av 6 Grammy Awards och 7 Billboard Music Awards, Rihanna har idag sålt över 37 miljoner album och håller rekordet för den bäst säljande artisten genom tiderna digitalt med ofattbara 146 miljoner downloads. Forbes har även utsett Rihanna till världens största stjärna inom social medier med över 2,8 miljarder visningar på YouTube/Vevo och 61 miljoner Facebooks-fans.

www.rihannanow.com