Stiftelsen släpper sin första singel "Vart jag än går" idag 30 maj!

Pressmeddelande  •  2012-05-30 13:10 CEST

”Ett gäng samspelta barndomskamrater, svenska texter, jordnära rockmusik & punkig energi med en frontfigur som är känd från ett helt annat sammanhang”. Så kan man beskriva nya projektet Stiftelsen.

Kvartetten har hittat en unik nerv och singelsläppet ”Vart jag än går” kan kunna komma att bli en av sommaren 2012’s allra största svenska popögonblick.

Stiftelsen består av: Micke Eriksson (gitarr) och Arne Johansson (bas) har mest ägnat sig rock’n’roll och rockabilly med rötterna i 50-talet, Martin Källström (trummor) har spelat mycket metal och var bland annat med i originalsättningen av Corroded. Robert Pettersson (sång & gitarr) är mest känd som sångare i Takida, ett av Nordens största rockband.

Singeln ”Vart jag än går” släpps idag den 30 maj.

Albumdebuten ”Ljungaverk” planeras att släppas i september.

Lyssna här lite senare i em.