Svenska Icona Pop hyllas världen över!

Pressmeddelande  •  2012-06-13 17:03 CEST

Icona Pop är duon Aino Jawo & Caroline Hjelt från Stockholm. Två DJ:s i Londonexil som inlett med släpp som "Manners" på franska übercoola Kitsuné Records och New Yorks främsta hipsterlabel Neon Gold och med hyllade EP:n "Nights Like This" på engelska Mercury Records.

Aktuella singeln ”I love It” (som är producerad av stjärnduon Patrik Berger och Style of Eye), gick nyligen in på P3´s A-lista och låg nyligen även 3:a på Hype machine.

I sommar står Icona Pop på de flesta stora festivalscener (Summerburst, Hultsfred, Peace & Love, Roskilde, Melt! m fl), redo att ta alla med storm!

I höst är Icona Pop även aktuella med sitt debutalbum.

Videon till "I Love It, kan du se här

Uppdaterat turnéschema finns här

Rollingstone

Guardian