SVENSKA INSPELNINGAR GER UT TURBONEGRO - SLÄPPER NYA SINGELN "YOU GIVE ME WORMS" IDAG

Pressmeddelande  •  2012-05-04 10:34 CEST

Det ansågs osannolikt men Oslos denim-klädda kungar av death-punk - Turbonegro - är tillbaka. Idag släpps nya singeln "You Give Me Worms" på Svenska inspelningar och den 13 Juni slår kvintettens nionde album "Sexual Harassment" ner som en bomb.

"Vi är oerhört stolta över att ett av Skandinaviens coolaste och bästa rockband har valt att jobba med oss. Svenska inspelningar jobbar med musik som vi tycker är kul och bra, Turbonegro uppfyller i allra högsta grad de kriterierna" säger Johan Lindquist, Head of Sin.

Med två nya medlemmar i bandet - sångaren Tony Sylvester och trummisen Tommy Manboy - är det både ett nytt och ett välbekant Turbonegro som kräver vår uppmärksamhet. Större, mäktigare och hårigare än någonsin. Från och med idag finns den nya singeln, smittsamma "You Give Me Worms", tillgänglig på iTunes och Spotify. "You Give Me Worms" är det första släppet från bandet sedan 2007.

Albumet "Sexual Harassment" - 10 spår och 32 intensiva minuter - spelades in i legendariska Electric Lady Studios i New York tidigare i år. "Sexual Harassment"  släpps den 13 Juni -  endast ett år efter att nya sångaren Tony Sylvester rekryterades till gruppen. Vissa av medlemmarna må vara nya men attityden och soundet är, utan någon som helst tvekan, Turbonegro.

Turbonegro är:

Tony Sylvester - The Duke Of Nothing - sång

Euroboy - lead gitarr

Rune Rebellion - komp gitarr

Happy-Tom - bas

Tommy Manboy - trummor

För intervjuer, pressbilder och ytterligare information kontakta christoffer@silverbergpromotion.se

Svenska inspelningar är en del av Universal Music som är Sveriges och världens ledande musikbolag med representation i hela 71 länder. Universal Music i Sverige är helägda av Universal Music Group. Under huvudetiketten återfinns en mängd framgångsrika, klassiska skivmärken som bl.a. Motown, Interscope, Stockholm Records, Def Jam, Polar, Verve och Deutsche Grammophone.