Pressmeddelande -

UppfinnarLotsen hjälper dig att ro i land din idé - Har du en tidig idé som kan bli till en uppfinning som du vill utveckla nu?

Göteborgs Uppfinnareförening (GUF) erbjuder hjälp genom mentorer, nätverk, utbildningar och många års samlad erfarenhet av att få en idé till produkt eller tjänst och marknad.

Vi gör det tillsammans med Stiftelsen Svensk Industridesign, Drivhuset och Coompanion. Om man blir antagen till programmet UppfinnarLotsen, finns finansiering upp till 50 000:- / projekt till stöd för att komma närmare kommersialisering.

”Vi är mycket stolta för förtroendet från Vinnova, att som den första ideella Uppfinnareföreningen få finansiering till att lotsa Sveriges uppfinnare med tidiga idéer” säger Lena Nyström, Ordförande för Göteborgs Uppfinnareförening.

Göteborgs Uppfinnareförening- GUF med drygt 300 medlemmar som har en 35-årig historik och har vana och erfarenhet av att lotsa uppfinnare framåt i innovationsprocessen.

GUF ingår i ett nätverk av aktörer under varumärket YESBOX, https://www.yesboxgoteborg.se/. Samtliga aktörer har stor erfarenhet av att ge råd och stöd kring entreprenörskap, ideutveckling och innovation. Allt med fokus på ökad sysselsättning och tillväxt i regionen.

Kontakta oss för mer information:

Projektledare

Solgun Drevik & Lena Nyström