En rullande utställning

Nyhet   •   Mar 27, 2019 19:36 CET

Förutsättningarna för försäljning har förändrats och många företag behöver vara där kunden är, istället för att kunden kommer till dem. Vi levererade en rullande utställning som hjälper Centro att komma ut till sina kunder.

Tillsammans med Hofmanns Karosseri har vi hjälpt Centro att ta fram sin rullande utställning. Bilen vi levererade är baserad på en Renault Master chassiplatta där vi hjälpt kunden från första skiss till leverans av en praktisk, säker och välutrustad bil.

Luftfjädring gör bilen mer kundvänlig
Bilen är utrustad med luftfjädring fram och bak. Detta gör att hela bilen går att sänka samtidigt som man får en mer stabil bil som inte gungar lika mycket som med en traditionell fjädring. Det möjliggör även ett lågt insteg som i kombination med en ramp gör att äldre och funktionsnedsatta enkelt kan komma in.

Klimatsmart energi och avancerat elsystem
Istället för att låta taket vara en outnyttjad yta har vi monterat solcellspaneler som laddar batterierna där. En klimatsmart och enkel lösning där varken knappar eller reglage behöver manövreras för att det ska fungera.

Elen i bilen är enkel att använda. Med ett vanligt eluttag kan man nyttja samtliga funktioner i bilen, samtidigt som batterierna laddas. Systemet är uppbyggt så att nätspänning krävs för att kunna nyttja till exempel tv och kaffemaskin som kräver mycket energi, detta för att slippa bli stående strömlös. Har man inte möjlighet att koppla in sig till ett vanligt uttag finns ett elverk i bakluckan.

Speciellt anpassad belysning och uppvärmd utställning
Den väl avvägda LED-belysningen i skåpet ger en god arbetsmiljö och bra belysning till utställningen. Skåpet värms enkelt upp med en bränsledriven värmarenhet så att man får en behaglig temperatur när kunderna besöker utställningen. Man väljer bara hur många grader man vill ha i skåpet så sköter systemet resten.

Kommentarer (0)

Kommentera