Ännu mer rymd i Värmekykan!

I maj kommer NASA - A Human Adventure, en av världens största rymdutställningar, till Norrköping. Här presenteras en hundratals betydelsefulla och spännande föremål från USA:s och Sovjetunionens rymdprogram tillsammans med engagerande historier kring rymdpionjärer, forskning och betydande rymdfärder.

För att kunna hantera den stora utställningen kommer Värmekyrkan att få en helt ny skepnad inför öppningen den 1 maj och detta genom att bygga ett våningsplan till på drygt 400 kvm.

”Det ingrepp som nu görs har aldrig gjorts i lokalen tidigare och kommer att ge ett spektakulärt intryck till en redan spektakulär utställning”, säger Stefan Papangelis, VD Upplev Norrköping.

Totalt anländer 19 st 40 fots-containrar till Norrköpings Hamn från Bangkok, där utställningen visades senast, för vidare tranport till Värmekyrkan där de hundratals olika föremålen ska lastas in med start på måndag eftermiddag.

• nasa
  • nasa - a human adventure

www.ahumanadventure.se