Första banden till Where’s the Music? klara!

Idag kan vi äntligen presentera de första 13 akterna till FKP Scorpios nya musikfestival och konferens Where’s the Music?, som kommer att äga rum i Norrköping mellan 12-14 februari 2015. Släppet vittnar om festivalens prägel, nytt och fräscht med siktet inställt på en internationell karriär. Biljetterna släpps på fredag, 24 oktober, via Eventim.

Vi är otroligt stolta över dagens artistsläpp till Where’s the Music?, och bland alla godbitar ser vi bland annat Hello Saferide, Annika Norlins engelskspråkiga alter ego som äntligen är tillbaka med nya skivan ”The Fox, The Hunter and Hello Saferide”.

Det är fyra år sedan multitalangen Annika Norlin släppte skivan ”Facit”, med svenskprojektet Säkert!. Sedan dess har hon bott i Umeå och pluggat. Hon har egentligen aldrig slutat skriva under den här tiden, hon har faktiskt gjort precis motsatsen och skrivit massor. Men det var inte förrän ungefär ett år sedan som hon kände att hon faktiskt hade något att säga. Eller kanske snarare: något att fråga.

Hur hänger allt ihop? Vilken roll har man i naturen? I sin släkt? Som människa?

Alla dessa frågor resulterade i skivan ”The Fox, The Hunter and Hello Saferide” och i och med den är också en av landets mest omtyckta låttextförfattare och sångröster är tillbaka. Även om det finns inslag på nya skivan som påminner om de tidigare Hello Saferide-låtarna är Hello Saferides nya sound rätt långt ifrån hennes tidigare. Inspirationen är tagen från nya musikgenrers så som hip hop och r n’b. Det är fortfarande pop, Annikas pop, men nu finns ett självförtroende i att texten och rytmen faktiskt kan få vara låten.

Samtliga hittills klara artsiter till Where’s the Music? 2015:

Adna
Andreas Moe
Beatrice Eli
Caotico
Erik Rapp
Hello Saferide
Jennie Abrahamson
Kite
Kitok
Merely
Spiders
The Hanged Man
Thundermother

Totalt kommer ca 150 band att bokas.

En festivalbiljett till Where’s the Music? kostar 695,- (595,- för studenter med giltig student-id) och en endagsbiljett kostar 295,-. Biljetterna släpps via Eventim på fredag den 24 oktober kl 10.00.

De första bitarna i konferensprogrammet släpps inom kort.

Läs mer om konferensen och festivalen på www.wheresthemusic.se

• where's the music?

• Norrköping