Intresset för Norrköping är stort på Swedish Workshop!

På söndag och måndag arrangeras Swedish Workshop och Upplev Norrköping tillsammans med Visit Linköping finns på plats. Det är första gången Upplev Norrköping deltar i Swedish Workshop och tillsammans med Linköping har man ca 35 förbokade möten med researrangörer från hela världen. Även Visit Östergötland finns på plats och har lika många förbokade möten.

Researrangörer med Sverige i sina program är viktiga för att besöksnäringens företag ska nå stora kundgrupper i utlandet. På söndag och måndag samlas 92 researrangörer från 17 länder för att förhandla om kommande produkter till sina reseprogram med över 100 turistföretag och regioner från hela Sverige.

Intresset att delta på Swedish Workshop har varit stort och flest researrangörer kommer från Tyskland, Storbritannien och Nederländerna. Även Kinesiska researrangörer som är en prioriterad marknad för Norrköping och Linköping är på plats. Stora researrangörer som Haman Group och Wolters Reisen återkommer till Swedish Workshop, men också helt nya arrangörer som kinesiska Caissa och brittiska The Caravan Club deltar.

"Jag ser fram emot ett antal givande möten och tycker att det är viktigt att vi finns med i dessa sammanhang" säger turistchef Christina Leinonen. "Antalet utländska besökare ökar i Sverige och det är viktigt för oss att vara med och ta del av den möjligheten".