​Lasse Stjernqvist, Reidar Svedahl tillsammans med Svenska landslaget i orientering bland tigrar och delfiner när O-Ringen Kolmården 2019 har stor kickoff lördagen den 11 november

Välkomna till ett spektakulärt event i Kolmårdens Djurpark nu på lördag den 11 november. Då har jätteevenemanget O-Ringen Kolmården 2019, som beräknas locka omkring 25 000 besökare till Norrköpingsregionen, stor kickoff för sina blivande funktionärer. Samtidigt har Svenska landslaget i orientering en rafflande sprintorientering i djurparken.

Kl 14-15 på eftermiddagen avgörs en intensiv sprintorienteringsfinal i jaktstartsformat inne i djurparken. Då möts nämligen först två politikerkändisar, Lasse Stjernqvist och Reidar Svedahl, i en kort sprintorienteringsduell. Därefter gör Svenska orienteringslandslaget, med världsettan Tove Alexandersson i spetsen, upp i en rafflande och intensiv jaktstart.

Förstklassig underhållning utlovas i alla bemärkelser!

Under detta event ges ni självfallet också chansen att träffa och prata med representanter för de totalt 1000-1500 funktionärer som beräknas gå åt när O-Ringen ska genomföras om drygt 1,5 år i Norrköping. Vad är det som lockar till att engagera sig redan nu.

Vår mediakontakt är Björn Persson, bjorn.persson@eon.se, 070 - 655 61 55.

Kl 13.30 har vi samling för media vid receptionen för Vildmarkshotellet. Därefter tas ni omhand och blir guidade upp till eventet vid delfinariet i parken.

Varmt välkomna!

Tomas Öberg