Nationaldagsfirande i Norrköping med Shanga & CajsaStina Åkerström

6 juni arrangerar Upplev Norrköping ett traditionellt och innehållsrikt nationaldagsfirande. I årets program varvas musik och aktiviteter med tal och det finns verkligen något för alla. Årets talare är Shanga Aziz, medgrundare till initiativet "Locker room talk". Firandet avslutas med en konsert med CajsaStina Åkerström. Vi hälsar stora som små hjärtligt välkomna till en fullspäckad dag i Olaiparken.

Shanga Aziz
Årets talare är medgrundare och ordförande för Locker Room Talk. En ideell organisation som utbildar unga killar om jämställdhet och schyssta attityder i deras omklädningsrum. Locker Room Talk samarbetar bland annat med Riksidrottsförbundet, Ambassadörer som Jimmy Durmaz och Börje Salming och är även mottagare av historiens första Number10-stipendium som är ett stipendium instiftat av Svenska Fotbollförbundet, Volvo och beskyddare är ingen annan än Zlatan Ibrahimović.

Tal kommer även att hållas av Kommunfullmäktiges ordförande Louise Malmström

CajsaStina Åkerström
Klockan 14.00 bjuder vi på konsert med CajsaStina Åkerström. Redan under tidigt 90-tal började CajsaStina skriva låtar och skivdebuterade 1994. Sedan dess har totalt 11 fullängdsplattor släppts och CajsaStina har blivit en av Sveriges mest folkkära vissångerskor. 2010 debuterade hon som författare med boken ”Du och jag farsan”, där bland annat uppväxten med fadern Fred Åkerström skildras.

Det blir även detta år nationaldagskonsert kl 20.00 i Rådhusets trapphall

Fri entré till allt - Välkomna!

Dag: 6 juni
Tid: kl 10.00-15.00
Plats: Olaiparken, Norrköping

För fullständigt program se vår hemsida www.upplev.norrkoping.se