Norlie & KKV klara för Idrottskalaset i Norrköping!

Norlie & KKV, eller Sonny Fahlberg och Kim Vadenhag som de egentligen heter, är duon från Stockholm som under 2010-talets början invaderat topplistorna med hitsinglar som exempelvis ”När jag går ner” och ”Där jag hänger min hatt”. Stockholmsduon har skapat sig ett eget sound som bygger på rap-verser, smittsamma pop-refränger och ärliga texter. En av duons senaste singlar: ”Ingen annan rör mig som du” blev dessutom nominerad till årets låt i P3 Guld 2015. Den 8/7 spelar de på Idrottskalaset, Tyska Torget i Norrköping!

Den 6-13 juli står Norrköping som värd för SM-veckan, ett av Sveriges största idrottsliga evenemang. Intresset för evenemanget har varit rekordstort och närmare 50 st svenska mästerskap kommer att avgöras i Norrköping i sommar. Som stolt värdstad är Norrköpings vision att skapa en idrottslig folkfest som lämnar avtryck. Idrottskalaset är ett gratisarrangemang under SM-veckan och är fyllt med en rad aktiviteter för stora som små, Norrköpingsbor som besökare. Idrottskalaset på Tyska Torget och i Strömsparken kommer erbjuda allt från spännande prova-på-aktiviteter och tävlingar till konserter.

Hittills släppta akter: Myriam Bryant (13/7), Hoffmaestro (12/7) och Norlie & KKV (8/7)

Läs mer om Idrottskalaset och SM-veckan på www.norrkoping.se/smveckan
Varmt välkomna till en idrottslig folkfest i Norrköping!

• Sport