Ny festival till Norrköping - Norrköping Light Festival

Under de mörkaste vintermånaderna december och januari behöver vi något som lyser upp tillvaron. Något som ger värme, skapar attraktivitet, trygghet och bygger stolthet. Som en pulsåder rinner Motala ström genom Norrköping. Strömmen i kombination med ljusinstallationer och olika kringevenemang är vad vi kallar Norrköping Light Festival. I vinter kommer Norrköping lysa upp som aldrig förr!

Festivalen sker i samarbete med den mycket framgångsrika Amsterdam Light Festival och kommer att pågå mellan den 5 december 2015 till 31 januari 2016 och består bland annat av åtta spektakulära konstverk från olika konstnärer runt om i världen.

Nu när vi släppt denna nya festival kan vi också stolt presentera det första av åtta konstverk som kommer lysa upp Norrköping i vinter. den heter Circle of Life och är gjord av konstnären Rob van Houten från Nerderländerna.

Läs mer om den här: http://www.upplev.norrkoping.se/norrkoping-light-festival/…/

Resten av konstverken och andra aktiviteter kommer att släppas efterhand så håll utkik!

Foto: Janus van den Eijnden

• norrköping light festival