Sabina Ddumba klar för Idrottskalaset i Norrköping!

Pressmeddelande   •   Maj 17, 2016 10:42 CEST

Nu kan vi tillsammans med partners stolt presentera Idrottskalasets fjärde akt, Sabina Ddumba! Därmed är Idrottskalasets samtliga akter presenterade och vi ser fram emot fyra fantastiska konsertkvällar i sommar. Sabina Ddumba kommer att spela den 8/7 på Tyska Torget under Idrottskalaset som är ett gratisarrangemang som håller på 6-13 juli – samtidigt som SM-veckan i Norrköping.

Sabina Ddumba har på kort tid blivit en av Sveriges mest omtalade nya sångerskor. Sabina började sin musikaliska resa i Tensta Gospel Choir och när hon släppte sin debutsingel ”Scarred For Life” blev hon omtalad världen över och blev kontrakterad med Warner Bros. i USA. Hennes andra singel ”Effortless” som släpptes 2014 sålde platina och var den mest spelade låten på P3 samma år. Under slutet av 2015 släppte hon sin senaste singel ”Not Too Young”.

Den 6-13 juli står Norrköping som värd för SM-veckan, ett av Sveriges största idrottsliga evenemang. Intresset för evenemanget har varit rekordstort och närmare 50 st svenska mästerskap kommer att avgöras i Norrköping i sommar. Som stolt värdstad är Norrköpings vision att skapa en idrottslig folkfest som lämnar avtryck. Idrottskalaset är ett gratisarrangemang under SM-veckan och är fyllt med en rad aktiviteter för stora som små, Norrköpingsbor som besökare. Idrottskalaset på Tyska Torget och i Strömsparken kommer erbjuda allt från spännande prova-på-aktiviteter och tävlingar till konserter.

Släppta akter: Sabina Ddumba (8/7), Norlie & KKV (9/7), Hoffmaestro (12/7) och Miriam Bryant (13/7)
(Observera att Norlie & KKV därmed kommer att spela den 9/7 istället för 8/7.)

Läs mer om Idrottskalaset och SM-veckan på www.norrkoping.se/smveckan
Varmt välkomna till en idrottslig folkfest i Norrköping!

Idrottskalaset presenteras av:

Upplev Norrköping, Norrköpings kommun, Stadium, Kolmården, Ner på stan, Samhälls&Eventfastigheter, Ingelsta shopping, Rejmes, Hyresbostäder, Norrköpings Tidningar, Holmen, Swedbank och Gigantprint.

Kommentarer (0)