Sandra Wall talar in våren i Folkparken

Med en knapp vecka kvar tills det traditionsenliga Valborgsfirandet i Folkparken går av stapeln, kan vi stolt presentera årets vårtalare: Sandra Wall!

Sandra Wall, projektledare på Näringslivskontoret på Norrköpings kommun, föredrar att presentera sig som samordnare, processledare och ambassadör för Norrköpings musikliv. Sandra driver Musikhuvudstaden Norrköping, ett projekt initierat av Norrköping kommun för att främja Norrköpings musik- och kulturliv. Norrköping är redan en aktiv kulturstad, men i framtiden hoppas Sandra att det skapas nya möjligheter för musikutövare på alla nivåer, att kulturlivet blir en naturlig del av stadens utveckling ­ - och att det som händer här kan få stöd att nå vidare ut i världen.

Som tidigare nöjesredaktör på Norrköpings Tidningar har Sandra mångårig erfarenhet av Norrköpings musikliv och förutom sitt nuvarande arbete sitter Sandra med i filmföreningen Flimmers styrelse samt TedX Norrköpings arbetsgrupp. Sandra är även uttalad feminist och engagerad i att främja unga kvinnors fria val, möjligheter och rättigheter.

Att få hålla vårtal i Folkparken i Norrköping är en stor ära. Vi lever på en fredad plats i en osäker tid, så det finns mycket att säga om hopp och framtidsvisioner. Jag älskar min hemstad, för den är ett riktigt original - en snygg, oförutsägbar, kraftfull, unik och innovativ surbulle fylld med kultur och mångfald. Det tänkte jag prata om, i en kort historia om familj, jämställdhet och musik.” säger Sandra och fortsätter ”För mig handlar Valborgsmässoafton om skön gemenskap när vi hälsar våren välkommen kring elden. Helgen är en kravlös, lugn stund i en hektisk, om än härlig, årstid. Guldkantad med körsång och vitsippor.”

Den 30 april bjuder Upplev Norrköping in till traditionsenligt Valborgsfirande i Folkparken. Firandet startar kl 20.00 och under kvällen får vi njuta av Hemvärnets musikkår, KFUM & W6-kören, vårtal med Sandra Wall, våreld och fyrverkeri. Välkomna!

Maria Olofsson

Evenemangskoordinator +46 (0)11-15 50 16